Thursday, February 08, 2007

مسابقه برای رفتن به قم برای چیست؟

مسابقه برای رفتن به قم برای چیست؟
نقش این شهر در سیاست ایران به نحو بارزی نمایان میشوداین سوال در خواننده اینجاد میشود که نقش قم در تحولات سیاسی چیست که بسیاری از سیاسیون به ان توجه خاصی دارند؟
قم به علت جایگاه مذهبی وسیاسی اکنون به نحو بارزی نمایان میشود تنها مراجعه به عراق و مرجعیت سیستانی که اصلیتی ایرانی دارد(جالب توجه که ایشان هنوز با پاس ایرانی سفر میکند)و نگاه به لبنان (شیخ حسن نصر الله که سالیان متمادی در قم ساکن بود دوستی میگفت حسن نصرالله فارسی را همانند خامنه ای حرف میزند!!!)و پاکستان و بحرین وعربستان و کشورهای دیگر متوجه حضور گسترده فعالیتهای قم را نمایان میکند که بوسیله شبکه پیچیدهای کنترل میشود.از حضور قوی قم در منطقه خاورمیانه است که علاوه برنفوذ مذهبی اکنون دارای نفوذ سیاسی هم میباشند.
درواقع غربیها اکنون به قدرت قم پی برده و نگاه خبرنگاران برای حضور در این شهر موید این نکته است که این شهر دارای موقعیتی بسیار پیچیده در سطح منطقه دارد برای مثال در قضیه عراق ارتش مهدی وابسته به مقتدی صدر در ابتدا به شدت با ایران مخالفت میکرد که با وساطت یکی از علمای قم این قضیه فیصله پیدا میکند واکنون از متحدان نزدیک ایران است.
این مطلب از بعد نفوذ قم درمنطقه است که بسیار گسترده است که بطور اجمالی به ان پرداختم .
اما سوال این است که نقش قم در تحولات سیاسی داخلی چیست؟ که همه سعی میکنند به قم بروند احمدی نژاد وهاشمی لاریجانی وابطحی(بعنوان سخنگوی خاتمی و انتقال دهنده نظرات او)چرا به قم میروند در واقع نقش قم در تحولات سیاسی بسیار میباشد اولین دلیل ان داشتن رای مطمین برای پیروزی در هر انتخاباتی است. ۲۰ درصد رای ایران متعلق به قم است!چگونه؟
درواقع جناح راست که بسیاری از مذهبی ها طرفدرا ان هستند در هنگام رای دادن به سخنان علمای قم و جامعه مدرسین نگاه میکنند وبی اعتنایی به چنین رای فاجعه بار است (در صورتی که یاد دارید اقای مشکینی اطلاعیه ای از طرف جامعه مدرسین صادر میکندو کار کردن با حزب مجاهدین انقلاب اسلامی را مجاز ندانست به زبان دیگر حرام دانست!).پ
دربخش دیگر در بسیاری از ارکان نظام روحانیت وابسته به جریان قم حضوردارد از انتخاب رهبری گرفته تا استخدام در اموزش وپرورش!نظر انها مهم است
چرا رهبری به قم میرود؟برای اینکه هسته نگهدارنده نظام قم است میرود که مشورت کند ودیدار تازه کند .
ولی حالا چرا هاشمی به قم میرود؟ ان هم بعد از ۱۶سال؟چون در واقع اکنون که از جریان قدرت تقریبا کنار گذاشته شده است میرود که دوباره پیوندهای خود را برقرارکند.درواقع فهمید که این بی توجهی به قم برایش در انتخابات ریاست جمهوری گران تمام شد. اما علمای قم هم با تردید به ان نگاه میکنند.
حال چرا احمدی نژاد به قم میرود ؟چون تازه به قدرت رسیده است به خوبی میداند که برای اینده سیاسی خود به قم احتیاج دارد.وبرای همین هم بشدت به نگاه قم امیدوار است.علمای قم هم با تمامی حرفها او را قبول دارند.
حال چرا ابطحی (خاتمی)به قم میرد؟بنظر میرسد بی توجهی به علمای طرازاول قم فاصله بین خاتمی و قم را زیاد کرده است در واقع عدم توجه به علمای دیگر وتنها دیدار با دو شیخ بیشتر ایجاد کینه کرده است
حال چرا لاریجانی به قم میرود؟ چون الان ۲۵سال است که به قم میرودکه بگوید :اقایون برای انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۳ برروی ما حساب باز کنید!!!!پ

Labels: , , , , , , ,

اگر اهل سیاست و اجتماع هستید تبادل لینک کنید: Balatarin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home