Wednesday, January 24, 2007

نظر یک افغانی یک عرب یک ایرانی یک انگلیسی درمورد جنگ ایران وامریکا!

با توجه به موضوع جنگ ایران وامریکا تصمیم گرفتم با تعدادی دانشجو هنگام صرف کافه در این مورد صحبت کنم .
من در پایین گفتهای انها راکه به صورت سوال پرسیدم را میاورم انتخاب انها به این صورت بود که گفتم از سه کشور که در جنگ دخالت دارند برای نظرخواهی سوال کنم.
سوال این بود که ایا امریکا به ایران حمله میکند؟
افغانی:من فکر نمی کنم کسی در ایران بخواهد که خارجی به کشورش بیاد من احتمال حمله را کم میدانم ولی از رفتار ایرانیها با افغانها خوشحال نیستم در واقع ازدست ایرانیها رنجیده هستم انها با ما همانند انسانهای دست پایین برخورد میکردنند
ایرانی:من مدیای انگلیس را دنبال میکنم و این احساس که ایران مورد حمله قرارمیگیرد حتی در مقیاس کوچک را نمی بینم درضمن از رفتار کشورم با افغانیها و عراقیها ناراحت و شرمسار هستم
انگلیسی:حتی تصورش را هم نمی کنم!!مردم دیگر خسته شده اند از این جنگ!!تحمل جنگ دیگری را هم ندارند!نمیدانم چرا ناتو که وظیفه ان حمایت از کشورهای همانند دانمارک و فنلاند است در افغانستان چیکار میکند؟هر روز روسای پنتاگون تغییر میکنند !!انها همانند احمقها شدنند!مردم امریکا الان هرجا میروند روی کیفشان پرچم کانادامیزنند!!امریایها همان گونه که با خفت از ویتنام خارج شدنند از عراق هم خارج میشوند.باتوجه به انتخابات در دوکشور امریکاوانگلیس من احتمال حمله راکم میدانم.مردم این دوکشور تصمیم گیرننده نهایی هستندوانها هم اکنون از حمله به عراق ناراضی هستندو مستعد جنگ دیگری هم نیستند.
عرب:من احتمال میدهم حمله محدودی انهم از نوع هوایی باشدیا چند موشک بزنند این ایرانیها همدست امریکایها هستند !انها بودنندکه درحمله امریکا به عراق کمک کردنند! این شیعه ها عراق ازایران دستور میگیرند!شماها منظقه رابه اشوب کشاندید!(دراینجاگفتم که من نماینده دولت ایران نیستم)

همانطور که در بالاگفتم این نظرات انها بود که برای شما نوشتم اگر چه این چهار نفر نسبت به حکومت ایران دل خوشی نداشتند !پ

اگر اهل سیاست و اجتماع هستید تبادل لینک کنید: Balatarin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home